OKG

Monika

Banner - ZZ
Detoxikací tedy rozumíme očistný, ozdravný proces, během kterého se tělo zbavuje toxických látek a jedovatých zplodin našeho metabolismu. Díky tomuto procesu posílíme játra, ledviny, plíce, střevo, kůži, ale také lymfatický systém, odkyselíme náš organismus, pročistíme krev od přebytečných triglyceridů, LDL cholesterolu, u diabetiků stabilizujeme hladinu krevního cukru, zredukujeme tukové zásoby.

jidelnicekJídelníček

V průběhu detoxikace zapomeňme na maso, uzeniny, konzumujme čistě rostlinnou stravu, stravu, která bude mít spíše zásaditý charakter. Stravu, která náš organismus nezatíží. Další z potravin je cukr, sůl, alkohol, káva, sladké a sycené nápoje, kupované pečivo, mléko a mléčné výrobky.
Z technologických postupů upřednostňujme především vaření, dušení, zapékání, co nejvíce potravin se snažme konzumovat v jejich čerstvém stavu. Paradoxem je, že mnohé ovoce má spíše zásaditý charakter.
Pamatujme, že čím nižšímu počtu výrobních procesů byla konzumovaná potravina vystavena, tím lépe.

Pitný režim

Naše tělo je z 65 % tvořeno vodou, ta je životem, neboť nás pročišťuje, promývá a odkyseluje.
Čistou vodou rozumíme vodu neperlivou, vodu, která může být kohoutková, případně studniční. Vodu z balených lahví nedoporučujeme. Vždy je lepší, pokud si natočíme vodu čerstvou, takovou, která celé dlouhé měsíce nepřirozeně neodpočívala v plastovém obale.

Ovoce a zelenina

Ovoce a zelenina obsahují tolik důležité enzymy, tzv. bio katalyzátory všech chemickým reakcí, které se v našem těle odehrají. Mnohé z nich mají velmi silný protizánětlivý efekt, čímž upevňují naši imunitu. Kromě enzymů obsahují čerstvé plody také dostatečné množství vlákniny, které bychom měli zkonzumovat v celkovém množství 30 g na den.
Abychom si zajistili dostatečné množství vlákniny na den, proložme svůj jídelníček alespoň 5 kousky ovoce a zeleniny, během dne si dopřejme některou z kvalitních celozrnných potravin, jako je celozrnná rýže, ovesné vločky, jáhly, brambory vařené ve slupce, luštěniny. Ty si dopřejme 3x týdně.

getthumbnail.aspxPřílohy

Zapomeňme na knedlíky, těstoviny, bílou rýži, bílý chléb, vpusťme do jídelníčku spíše zásadité potraviny s nízkým glykemickým indexem jako jsou jáhly, dále pak pohanka, amarant, quinoa, ječné kroupy (které významně pročišťují střeva), rýži Natural, případně pak rýži indiánskou. Ráno vynechejme klasické kupované pečivo a dopřejme si např. dobrý domácí kváskový chléb, případně pak sladkou variantu snídaně v podobě jahelné kaše se skořicí, vlašskými ořechy a medem. Vítány jsou také zelenino – ovocné dny, kterými krásně započneme ráno. V průběhu chladnějších jarních dnů kombinujme se skořicí, která eliminuje ochlazující ráz ovoce a zeleniny.

Pohyb

Každý den si dopřejme alespoň 30 minutovou procházku v rychlejším tempu. Pokud nám zdravotní stav, např. nadváha, nedovolí, běžme si zaplavat, nebo se alespoň protahujme. Nezapomínejme na to, že strava a pohyb kráčejí ruku v ruce. Pokud chceme svému tělu skutečně napomoci a ulevit, věnujme si během očistných dnů své maximum. Meditujme a odpočívejme, usínejme před půlnocí, neživme v sobě negativní emoce, jako je vztek, zlost, stres, závist, namísto toho ve své duši udělejme prostor pro lásku. 
Tyto informace nebyly schváleny společností O.K.G., s.r.o., nejedná se o oficiální materiál společnosti.
 Zdravý život - Monika  © 2016